onsdag, mai 10, 2006

Bente har fått GI!

Nei, det er ikke en sykdom. Det er Statens Garanti Intekt for Kunstnere.
Hurra! Gratulerer! Nå mangler hun bare internett-tilkobling, den jenta. (Så hun ser ikke denne posten da.)
Bente Louise Aas er Norges beste maler. Jeg har vært fan av Bente siden vi gikk på Kunstskolen i Rogaland for, ja, det blir for 20 år siden. ( Se CV. ) Så rart at det er så lenge siden vi gikk der. Jeg er fremdeles i den spede etableringsfasen. Den er så sped at det vel aldri blir noen egentlig etablering for meg. De som får GI nå er på min alder.... Kari Steihaug fikk også! Gratulerer!
Se lista over alle som fikk GI i år her.
Lista over de som fikk Statens kunstnerstipend, alle grupper, her.
Forskriftene for stipendene her.
Ellers blei lista over Bildende Kunstneres stipendene kunngjort i Billedkunst som kom i kassa i går.
Neida, det var jo en del kjente på alle de listene. Dem er så flinke at.
Jeg og Kjersti koste oss fælt på jubileet for Kunstnernes Hus i høst. Anne var helt utslitt etter å ha skrevet søknad i flere døgn i strekk. Jeg og Kjesti var uthvilte og sprudlende glade for vi hadde ikke søkt.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar