onsdag, desember 12, 2007

Kenneth Goldsmith

The New York Times har en serie gående som heter Living With Music - A weekly playlist of songs from a writer or some other kind of book-world personage.
Jeg fant en anbefaling av Kenneth Goldsmiths liste på Ron Sillmans blogg for litt siden. Den lista har jeg har kost meg storlig med. Den kan du finne HER, med lenker til Kennys favoritter som alle ligger i grenselandet poesi, sound, musikk, kunst. Kenneth Goldsmith er selv poet, konseptuell poet. Han har også drevet ubuweb - the youtube of the avantegarde i mange år, en veritabel gullgruve og et must for oss avantegarder. Goldsmith var med på seminaret om conseptuel writing på Oslo Poesifestival forleden (jeg var ikke der, men jeg fikk med meg opplesningen hans på fredagkveld, eller skal vi heller si oppsynginga.)
Hør på nr 12 på lista hans f.eks; en time med kattepurring. Deilig!
Mer anbefalelsesverdig om Kenneth Goldsmith HER, en video om han som heter "sucking on words" med mange opptak hvor han leser sine ting.

1 kommentar: