tirsdag, mars 11, 2008

SL Dumpster

Her om dagen var SL-avataren min innom et Second Life-kunstprosjekt: SL Dumpster. Opplegget er at man kan slenge fra seg all søpla si på tomta til kunstnergruppen eteam (bare at mange av objektene man har i inventory er copyable, dvs at du kan ta ut så mange kopier du vil uten å bli kvitt objektet...). Jeg slang ut noen av mine dårligste Second Life-kunstverk... Se reportasje på bloggen dems om Plurabelles trash HER under March 7. Ganske morsom analyse... Jeg hadde glemt å putte på et skript som skal få tingene til å gå i oppløsning etter en viss tid (vel, jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det, er litt rusten i SLmoduset for tiden).
På bildet under ses Tempo Strom, en av kunstnerne i eteam, med en boks på hodet. I bakgrunnen ses noen av mine trasha kunstverk, f.eks "Cubistic window with an ordinary carrot growing in it".

Lothar Apfelbaum, en annen av kunstnerne.
SL Dumpster-prosjektet er ett av 11 Rhizome-støtta prosjekter. Se 2008 Commissions. Alle prosjektene blir vist på Rhizome.org og på the New Museum of Contemporary Art, og arkivert i the ArtBase.
Besøk SL Dumpster HER. Det verste av alt er at prosjektet varer et helt år...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar