tirsdag, februar 06, 2007

Veneziabiennalen 2007

Toril Goksøyr og Camilla Martens skal representere Norge og stille ut i den Nordiske pavilliongen til sommeren. Gratulerer!

For the Nordic Pavilion at this year's Venice Biennale, international curator René Block has selected Toril Goksøyr and Camilla Martens to be included within an expanded project. The project, referred to under the title, Welfare — Fare Well, will include the work, It would be nice to do something political from 2002.

Mer om dem og prosjektet HER.

Toril var en av Panterbiffene en gang i tia, ca 10 år siden. De andre var Maria Joynt og Linn Ulvin. De tre hadde vært i London og lært fysisk teater. Da de kom hjem satte de opp flere fantastiske forestillinger i den generen. Jeg var Panterbiff-fan. Å, jeg savner Panterbiffene! Jeg har fremdeles et kort fra en av forestillingene deres på veggen...

3 kommentarer:

  1. Gratulerer fra meg også. Har desverre ikke fått med meg så mye av det de har gjort...

    SvarSlett
  2. P.S: Men noe har jeg jo fått med meg. Askepott på Torshov bl.a. og en forestilling hvor de klatret opp etter en glassrute, men det er lenge, lenge siden.

    SvarSlett
  3. Ja det er ca 10 år siden. Jeg fikk ikke med meg alt jeg heller selv om jeg var fan...

    SvarSlett