søndag, mai 07, 2006

Å åpne en FERDSKRIVER

i denne nydelige vårkvelden og finne en gjeng sååå sympatiske mennesker uttrykke seg gjennom tekst, eller "seg"....., hvem vet, jeg er ikke så stø på teori. Hva/hvem er det som uttrykker seg i en tekst, hvis det er "noe"?
Men en antologi slippes (for de få utvalgte) fra årets studenterforfatterstudiet i Bø. Tittel: Ferdskriver.
Du fikk konkurranse i kveld, Jorunn, men du sto deg bra på Spasibar i kveld.


En liten fraksjon av Jorunns Fanklubb.



Jorunn

Maren

Trude Marstein (lærer)



Mange leste på dialekt. Hun som leser her; på no stavangersk. Om en alenemor som må en tur ut for å kjøpe seg røyk.


Oddbjørn, Jorunn og Line.

Fått et hint om at jeg tar dårlige bilder..... Bedre bilder av denne begivenheten kommer nok på Jorunns blogg eller på Tekstboksen.

6 kommentarer:

  1. Takk atter en gang for din oppmuntring og tilstedeværelse, Nina. Du fulgte virkelig med du. Synes alle i klassen leste veldig fine tekster. Ikke introverte og selvhøytidelig tekster. Morsomt å høre når man har vært med på prosessen. Bedre enn mye vi hører rundt omkring på andre evnementer. Sympatiske? Entydig: Ja! - og ekte. Teori eller ikke teori. Men har jeg så stor mage? Jeg bruker tydeligvis å holde den inn når jeg ser meg i speilet. Nå skal jeg komme meg mer ut på tur i skog og mark.

    SvarSlett
  2. Ps. Skikkelig irriterende at jeg ikke får med meg din åpning den 22. juli. Grrr. Jeg vil å være fanklubb…ellers så står jeg i fare for å få primadonnanykker. Hvor lenge varer utstillingen din. Men det går kanskje an å se uten å spise kanapeer samtidig. For å få den åpningsfeelingen så kan jeg bringe med meg egen spekemat og en lommelerke mens jeg betrakter dine kunstverk. Det skal vel bli fint med skoleferie…for oss begge.

    SvarSlett
  3. Jeg syns jeg ser veldig rar ut på bilder. Slett ikke sånn som jeg føler at jeg er. Det er som å se en helt fremmed person som jeg aldri har sett før. Aldri sett en så rar fremtoning som den jeg da tydligvis er. Apropos at Jorunn legger merke til maven sin på bildet her. Hadde ikke tenkt på om den var stor eller liten eller noe. Du var bare flott den kvelden!
    Og utstillingen min varer til 14. august er det vel, ca.

    SvarSlett
  4. Jippey. Da får jeg sett utstillingen. + gratis reklame på bloggen selvsagt ;->

    SvarSlett
  5. Om hvordan du kan skaffe deg antologien fra årets Bø-studenter her.

    SvarSlett
  6. Tonje har skrivi om opplesningen her.
    Og så skriver hun om BollywoodIbsen som hun har vært og sett.

    SvarSlett