torsdag, juni 08, 2006

en liten sip


Du skal slippe å gjette hvor jeg fant dette gotteriet. Det er kjøpt på danskebåten, i helga, da jeg og Kjersti var på en liten kunst-tur til Lousiana, Humlebæk, mest for å se Kjerstis gamle nyekspresjonistiske "flamme" Georg Baselitz. Han oppned-maleren. Utstillingen ble tatt ned 11. juni. Sjokoladen er laget av Anton Berg. Anton, Kjerstis pode, skulle være alene hjemme mens vi var på tur. Jeg har ikke hørt no, så da gikk det vel bra....
Jeg hadde tenkt å dele sjokoladen med Jorunn, ha den med på balkongbesøket på søndag. Sjokoladen hadde jeg hengt i en blå vinmonopolpose på knaggen ved døra for ikke å glemme den. Jeg glemte den og derfor har jeg spist opp hele boksen alene.
Under sjokoladepapiret ligger Ferdeskriveren som jeg var så heldig å få utdelt på Jorunns balkong. Den er tog-lektyre nå om dagen. Frisk. Jeg greier å koble ut alle tanker om eksamen og sensurering. Det er det jeg holder på med på jobben for tiden.
Baselitz-utstillingen var litt grå, syns jeg. Kjersti var fornøyd. Jeg syns de hadde tatt krafta litt ut av han, muligens pga utvalg og henging. De hadde spredd seriene hans, eller viste bare et bilde fra en serie. Heldigvis så jeg en kjempefin bok i museumsbutikken som reddet Baselitz for min del. Mye fine designting i butikken, men ingenting som kunne måle seg med min forrige museumsbutikkanskaffelse.
Det var også en video-utstilling å se. Der var det en del bra. Ting som røsket litt i en, i hvertfall i meg. Sip my ocean heter den.

På båten åt jeg østers for første gang. Det var spennende....

Her er vi kommet til hovedretten. Kreolsk kjøkken var det visst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar