søndag, juni 11, 2006

Jeg er i gang!





Nå er det bare en eksamen igjen på skolen, litt rydding og noen avslutningssammenkomster. Tid for å tenke på utstillingen jeg skal ha på Blakstad!
I helga var jeg hjemme hos fatter på Vinnes og lånte salmakerverkstedet hans. Fatter har samla masse møbelstoff til meg, som han egentlig skulle kjøre på Mile (søppeldynga i Mjøndalen). Verkstedet er nedlagt og skal vel ryddes etterhvert. Fatter er jo pensjonist nå.
Jeg har aldri benytta verkstedet hans til noe kunstnerisk. Før nå. Nå skal jeg sy ting av møbelstoffrester. Det blir foreløpig noe Marita Dingus-inspirert. Kuler som skal henge i taket på stabburet tenkte jeg. Vepsebolaktig. Fatter har tilbudt seg å hjelpe til med produksjonen. Bare han får en mal. Det har han fått.
Jeg glemmer stadig diggycammet mitt! Så disse bildene er tatt med mobilen.
Øverst: fatter ved symaskinen.
Nederst: den ene kula jeg greide å få laga i helga. Det er den ovale formen øverst i bildet.
Det vil si; jeg lagde først en annen, men det blei en hatt i stedenfor ei halvkule. Den skal hete "Passer hatten?" og så skal jeg ha et speil ved siden av slik at folk kan prøve den på og se om hatten passer.

4 kommentarer:

  1. Anonym12.6.06

    Å! Jeg gleder meg allerede til du skal ha utstillingen din!!

    SvarSlett
  2. BRAVO! Godt å høre at du er inspirert. Du skal se det har noe for seg å skjele til røttene, kanskje du kan gjøre et poeng ut av det med faren din som assistent, - Marita Dingus hadde jo moren som medhjelper... Og det er ikke på fleip. Ta bilder underveis i prosessen. Gleder meg til utstillingen.

    SvarSlett
  3. Ja, jeg tenkte å ta litt bilder, så får jeg se om jeg får brukt de på noe vis.
    Det er mange kunstnere som gjør selve produksjonen til en del av kunstverket. Christo & Jean-Claude f.eks. Det blir ikke de størrelsene ennå, men hadde vært litt gøy hvis jeg greide å få laget litt store ting.

    SvarSlett
  4. Det var en sjarmerende prosjektbeskrivelse. Fascinerende å få et lavoppløselig innblikk i din verden. Jeg følger gjerne med i føljetongen… Bra ”The End” blir på Blakstad og ikke på søppeldynga i Mjøndalen. Gleder meg i alle fall til å bli høy i hatten på stabburet i august.

    SvarSlett