fredag, juni 09, 2006

Knepp

Helt siden fredag, altså i en uke nå, har jeg hatt knepp i det venstre kneet når jeg gå opp trapper. Det gjør ikke vondt. Men i begynnelsen blei jeg kvalm av å høre den kneppelyden i kneet for hvert trinn jeg tok. Jeg har ikke vent meg til lyden ennå, selv om den har vært der i en uke, men altså bare når jeg går opp trapper. Jeg blei overrasket av lyden i dag også, da jeg tok de fire etasjene opp på vei hjem. Skal det være sånn for bestendig? Hva betyr et sånt knepp. Er jeg syk? For lite leddvæske, pleier folk å svare. Det kan være at jeg går for lite i trapper. Jeg bøyer i knærne for sjeldent. Jeg sitter med beina under pc-bordet hele kvelden. Jeg bruker rulletrappene på Oslo S. Jeg har alt på et plan på jobben.

Snart begynner fotball-VM.

Legene forklarte inngående om kongens urinveissystem den gangen han hadde problemer der. Det ble vist bilder og plansjer for at ingen i landet skulle være i tvil om hvor kongen hadde vondt.

I vinter fikk vi vite hvem av skiskytterne som har normal mage og hvem som reagerer.

Jeg besvimer når folk forteller i detalj om da de fødte. Jeg stikker fingrene i ørene.

Jeg liker ikke å høre om sånt.

2 kommentarer:

  1. Ja,ja, det er godt vi ikke er kongelig eller fotballspiller, det ville vært litt pinlig å få hele historien om kneet som knepper smurt utover alle førstesider i håp om å øke salget av en allerede dårligg avis. Vi er heldige som slipper den belastningen og fotballvm krever ikke annet enn at du kveiler deg i sofaen med fjernkontrollen innen rekkevidde. Håper plagene gir seg snart.

    Hyggelig å se at du ikke har blitt helt oppslukt av den virtuelle virkelighet.

    SvarSlett
  2. Tenker det ville solgt avviser!
    "Lektor, på randen av arbeidsledighet, plages av knepping i venstre kne. Står hennes karriere nå på spill. Vil hun overleve denne sesongen?"

    SvarSlett