fredag, april 21, 2006

På gølve


kvelden bynte på gølve. Jeg hadde bakt pai på orntli. Nå har har jeg blitt så vant til at man spiser pai for å få krefter til å myrde folk og monster. Åssen blir det å gå ut på gata nå?
Lisa kom med vindunke. Derfor endte jeg på gølvet.


Lisa hadde vært på Brännö utenfor Gøteborg. Der kjørte dem kun med flak-mopeder (ingen biler). I påsken, på skjærtorsdagen, i Sverige kler barna seg ut som påskekjerringer, dvs hekser for å fare til Blåkulla. Her ser du et bilde som Lisa tok ut på øn av påsk-kjerringer som står og ser på et får som blir klipt. Ellers må påsk-kjerringene gå og knakka på dørrena for å få lite godis med seg på turen.



Sen gikk vi på øpning på UKS. Der traff vi Anders, min første elev! Det var da jeg jobba på Elvebakken. Jobba som en gal det første året som lærer og syns jeg gjorde det så dårlig. Anders sa jeg var bra, he-he, og han kom seg til Stavanger pga av min anbefaling. Kunstskolen i Rogaland, der jeg gikk sjøl en gang. Og det hadde vært bra for han, som det var for meg. Anders i midten. Han jobber på gølvet på Nasjonalmuseet for kunst, men er egentlig maler.

Utstillingen: Several ways out. No arkitekturgreier. Vi syns det var litt tørt. Det fineste var gulvet i foajeen. Et tregulv med et lag vinflasker under! Var det vinflasker? Eller var det bare min fantasi? De var mørkebrune. Se her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar