fredag, mars 10, 2006

Buore eahket!

Ukeslutt. Rødvin. Damene på jobben kunne ikke komme på skrotverksted til meg i kveld allikevel, så det blir skummelt mye vin på meg. Nei da , skal ikke sitte å pimpe. Satser på Mari Boine ute på Ekely i selskap med Lisa og Kjersti.
Mari Boine og Brita Pollan. Mulig jeg har vært på samme konserten før, på Riddu Riđđu for to år siden. Pollan fortalte om den gamle samiske religionen innimellom atte Mari synger. Var på kveld på HønseLovisas hus i fjor, var det vel, med Brita Pollan, hun er superbueno!
Nå har forresten Riddu-riddu sendt ut meld til venner av festivalen om å skrive seg på en bursdagsliste. Slik lyder meldingen:

I år fyller Riddu Riđđu Festivála 15 år! I anledning jubileet, inviterer vi deg til å være med på en fellesannonse for å gratulere konfirmasjonsbarnet!

Prisen er 140 kroner for privatpersoner og 190,- for bedrifter/organisasjoner. Da får du navnet ditt oppført i en felles gratulasjonsannonse som trykkes i festivalavisa. Avisa trykkes i 46.000 eksemplarer og distribueres med avisa Nordlys 13. mai.

Hvis du vil være med å støtte festivalen på denne måten, ber vi deg besvare denne mailen riddu@riddu.com med å oppgi ditt/deres navn og adresse. Bekreftelse og giro sendes deg i posten.


Jeg bestemmer meg herved for å støtte dette, selv om jeg høyst sannsynlig ikke blir å finne i Kåfjord, eller Gáivouna som det heter på samisk, i sommer.
Mens vi er i det samiske hjørnet vil jeg skryte av Unni, som var vikar på Åssiden vgs samtidig med meg. Hun har laget en webside som viser noen samiske kunstnere. Den finner du her - klikk.
Mana dearvan!
PS Hvis du vil lære deg samisk kan jeg anbefale Davvin. Du får igjen penga etter fullført kurs, sånn var det hvertfall før.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar