onsdag, mars 15, 2006

Søt musikk...

for i dag melder Dagens næringsliv at Nationen melder at salget av honning er på vei opp! Takket være priskutt og at Honningsentralen har avsluttet en (dårlig) avtale med Tine.
Bibelens Johannes Døperen levde på gresshopper og honning han fant i ørkenen og til slutt fikk han servert hodet sitt på et fat. Så spis bare mer honning!
Det tok seg opp det siste kvartalet i fjor. Det må ha vært etter at denne artikkelen sto i Nationen (landbruksavisa).
Oppgangen kan jo skyldes for eksempel Marianne og Jan, det nygifte parret på Romeriket, som hadde sin første avling honning i fjor og deres iherdige markedsføring av produktet sitt, sto på Bondens marked og kom inn på Felleskjøpet. Jeg tegna no kvaster til etiketta dems, det vil si et par av krukkene under er gamlefar på gården sin produksjon.


Min favoritt er blåbær- og tyttebærhonningen, litt skarp i smaken, nam.
Jeg skulle på julebord på Lillestrøm før jul. Da fant jeg den honningen på menyen: reinsdyrindrefilet marinet i blåbær- og tyttebærhonning fra Lund bigård, men produsenten hadde ikke solgt no honning til den restauranten.... Maten smakte bra den, men hadde smakt ennå bedre hvis jeg hadde trodd at det var yndlingshonningen min jeg smakte. Det gikk ikke lang tid før salget var i orden da, etter at misforståelsen var oppklart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar